Wykształcenie
& Kursy

Wykształcenie:


• Dyplom ukończenia Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych Promar-International – specjalność: język angielski
• Dyplom ukończenia studiów wyższych (Uniwersytet Jagielloński) – filologia angielska
• Dyplom ukończenia uzupełniających studiów magisterskich (Uniwersytet Warszawski) – lingwistyka stosowana: specjalność nauczycielska i tłumaczeniowa z języka angielskiego

Dodatkowe kursy:


o Dyplom ukończenia Teacher Trainer Academy – DOS Teacher Training Solutions (trener nauczycieli języka angielskiego)
o Dwutygodniowy kurs metodyczny w Pilgrims (Canterbury, Anglia)
o Tygodniowy kurs: Communicative Methodology w Kent School of English (Anglia)
o Tygodniowy kurs: Language Practice for Teachers w Kent School of English (Anglia)

Warsztaty i szkolenia metodyczne o następującej tematyce:

  • Liczne Konferencje IATEFL POLAND
  • Liczne konferencje w ramach English Teaching Market
  • The Lexical Classroom (DOS ELTea)
  • Letnie Forum Nauczycieli Języka Angielskiego Województwa Podkarpackiego
  • Konferencje w ramach SPRING PELT CONVENTION
  • How to motivate Matura students: Top tips for busy teachers (OUP)
  • Nowa podstawa programowa dla szkół ponadpodstawowych (OUP)
  • Insight into reading: the small print and the big picture (OUP)
  • Team up for the best results (OUP)
  • Flexible teaching, or how to motivate students who struggle to see the relevance of English to their own lives (OUP)
  • Matura 2015 od kuchni (OUP)
  • Oxford Explorers: Teaching the whole child (OUP)
  • Motivating Digital Natives (OUP)
  • Matura 2015. Wszystko o zmianie (OUP)
  • Od strony biernej do strony czynnej… ucznia, czyli jak aktywizować gimnazjalistów na lekcjach języka angielskiego (OUP)
  • New Happy House a Nowa Podstawa Programowa (OUP)
  • Egzamin z życia, czyli jak tworzyć ciekawe lekcje powtórzeniowe dla maturzystów (OUP)
  • W kierunku samodzielności – czynniki motywujące w przygotowaniach do matury na poziomie podstawowym (OUP)
  • Change at your fingertips – making digital sense (OUP)
  • Zabawa według planu czyli jak powinna wyglądać lekcja języka angielskiego w szkole podstawowej (OUP)
  • Wstęp do pracy z Europejskim Portoflio Językowym (OUP)
  • Techniki ułatwiające zapamiętywanie wiadomości (OUP)
  • Zróżnicowane podejście do nauczania języka angielskiego w klasach I-III i IV-VI szkół podstawowych
  • Nowe rozwiązania na nową maturę – rozwijanie płynności wypowiedzi ustnych na lekcjach języka angielskiego
  • Innovation in Language Teaching: What does it Look Like in Practice? (Cambridge University Press)
  • Theory and practice with primary learners (Cambridge)
  • Strategically speaking about Gimnazjum exam success (Cambridge)
  • Which comes first: the chicken or the egg? Language development of Exam preparation? (Cambridge)
  • Writing: back 2 the future (Cambridge)
  • Towards the Gimnazjum Grand Finale (Cambridge)
  • Teachers dare: unforgettable lessons (Pearson)
  • Making grammar alive (Pearson)
  • Make Matura Manageable – with the 3 Ms… (Pearson)
  • From little things, big things grow… (Pearson)
  • 4Ms – the Core of Successful Matura Preparation for Every Student (Pearson)
  • 21st Century Teaching for 21st Century Students (Pearson)
  • Mądra Cyfryzacja (Pearson)
  • Being natural (Pearson)
  • New exam, new challenges (Pearson)
  • Optimising homework and exam preparation with MyEnglishLab (Pearson)
  • From linguistic masala to controlled spontaneity (Pearson)
  • Aspects of Culture (Pearson)
  • Does blended learning really work? Learning awareness and learning technologies (Pearson)
  • Matura & Real Life – a healthy balance (Pearson)
  • Developing vocabulary through digital media (Pearson)
  • Interactive WhiteBoard – Interactive Classroom (Pearson)
  • Motivate to Educate (Pearson)
  • Reach for the Sky! (Pearson)
  • Teacher Development Interactive: Fundamentals of teaching young learners (Pearson English Language Learning Solutions, NY)
  • Using the right. English in use with upper secondary learners (Macmillan education)
  • Teaching and exam preparation – a SOUND approach (Macmillan)
  • Order, order! The teacher in the world of teenagers (Macmillan)
  • Tuning up competent students – the challenge of speaking in high school (Macmillan)
  • In search of balance: an interface between the teacher, the student and the coursebook (Macmillan)
  • Conjunction junction: text-centred teaching of writing (Macmillan)
  • The voice of reason or teaching vocabulary with an exam in mind (Macmillan)
  • Matura presentation @ its best (Macmillan)
  • Finding one way in a world of alternatives: teaching for life or preparing for the exam? (Macmillan)
  • To err is human (Macmillan)
  • Mission passable (Macmillan)
  • Text nouveau – new reasons for ‘doing’ reading after all these years (Macmillan)
  • Making assessment a friend not a foe (Macmillan)
  • Where skills and lexis meet (Macmillan)
  • Activating the dormant potential: awareness-raising activities (Macmillan)
  • Leading the way in digital education (Express Publishing)
  • Beef up your lessons with star ideas (Express Publishing)
  • Teaching with a Touch of Spice (Express Publishing)
  • From confidence to competence – creating the correct environment for skills development at primary level (Express Publishing)
  • Teaching for the Test: the effects of competence based methodology on successful test preparation (Express Publishing)
  • Maximising Your Students’ Potential (Express Publishing)
  • Generating and Maintaining Motivation in the Primary Classroom (Express Publishing)
  • Intelligent Teaching. Exploiting Student’s ‘Multiple Intelligences’ for More Effective Teaching (Express Publishing)
  • Ciekawe I motywujące uczniów lekcje w kontekście przygotowania do egzaminu gimnazjalnego (Nowa Era)
  • Sorytelling B.O. czyli o nauczaniu języków obcych poprzez historie dla małych i dużych (PASE)
  • Komunikacja w klasie językowej (PASE)
  • Słabszy, zdolny, geniusz, leń czyli jednak się taki urodził, co by wszystkim dogodził (PASE)
  • Tworzymy! – czyli o rozwijaniu kreatywności ucznia i nauczyciela (PASE)
  • Hokus Pokus! Masz wpływ tu o teraz – czyli o nauczycielskich narzędziach pozytywnej perswazji (PASE)
  • W każdym z nas drzemie super lektor – czyli jak rozbudzać własny potencjał i wyzwalać w uczniach to, co najlepsze (PASE)
  • Apteczka pierwszej pomocy, czyli jak radzić sobie w niespodziewanych i awaryjnych sytuacjach na zajęciach językowych (PASE)
  • Jak cię słyszą tak cię piszą, czyli o nauczaniu wymowy (PASE)
  • Lippy and Messy classes for very young learners (PASE)
  • Jak w kalejdoskopie – wspieramy młodzież w konstruowaniu kariery (Dolnośląska Szkoła Wyższa w ramach EYP)
  • Skuteczne wykorzystanie innowacyjnego systemu optymalizacji nauki słownictwa Insta.Ling
  • E-kształcenie w kolegiach – nowe standardy (MEN, CODN Warszawa, KN w Bielsku-Białej)
  • Wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego do podnoszenia efektywności nauczania (PCEN)
  • Działalność innowacyjna w szkole (PCEN)