Wykształcenie
& Kursy
Wykształcenie:
• Dyplom ukończenia Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych Promar-International – specjalność: język angielski
• Dyplom ukończenia studiów wyższych (Uniwersytet Jagielloński) – filologia angielska
• Dyplom ukończenia uzupełniających studiów magisterskich (Uniwersytet Warszawski) – lingwistyka stosowana: specjalność nauczycielska i tłumaczeniowa z języka angielskiego
Dodatkowe kursy:
o Dyplom ukończenia Teacher Trainer Academy – DOS Teacher Training Solutions (trener nauczycieli języka angielskiego)
o Dwutygodniowy kurs metodyczny w Pilgrims (Canterbury, Anglia)
o Tygodniowy kurs: Communicative Methodology w Kent School of English (Anglia)
o Tygodniowy kurs: Language Practice for Teachers w Kent School of English (Anglia)
Warsztaty i szkolenia metodyczne o następującej tematyce:
- Liczne Konferencje IATEFL POLAND
- Liczne konferencje w ramach English Teaching Market
- The Lexical Classroom (DOS ELTea)
- Letnie Forum Nauczycieli Języka Angielskiego Województwa Podkarpackiego
- Konferencje w ramach SPRING PELT CONVENTION
- How to motivate Matura students: Top tips for busy teachers (OUP)
- Nowa podstawa programowa dla szkół ponadpodstawowych (OUP)
- Insight into reading: the small print and the big picture (OUP)
- Team up for the best results (OUP)
- Flexible teaching, or how to motivate students who struggle to see the relevance of English to their own lives (OUP)
- Matura 2015 od kuchni (OUP)
- Oxford Explorers: Teaching the whole child (OUP)
- Motivating Digital Natives (OUP)
- Matura 2015. Wszystko o zmianie (OUP)
- Od strony biernej do strony czynnej… ucznia, czyli jak aktywizować gimnazjalistów na lekcjach języka angielskiego (OUP)
- New Happy House a Nowa Podstawa Programowa (OUP)
- Egzamin z życia, czyli jak tworzyć ciekawe lekcje powtórzeniowe dla maturzystów (OUP)
- W kierunku samodzielności – czynniki motywujące w przygotowaniach do matury na poziomie podstawowym (OUP)
- Change at your fingertips – making digital sense (OUP)
- Zabawa według planu czyli jak powinna wyglądać lekcja języka angielskiego w szkole podstawowej (OUP)
- Wstęp do pracy z Europejskim Portoflio Językowym (OUP)
- Techniki ułatwiające zapamiętywanie wiadomości (OUP)
- Zróżnicowane podejście do nauczania języka angielskiego w klasach I-III i IV-VI szkół podstawowych
- Nowe rozwiązania na nową maturę – rozwijanie płynności wypowiedzi ustnych na lekcjach języka angielskiego
- Innovation in Language Teaching: What does it Look Like in Practice? (Cambridge University Press)
- Theory and practice with primary learners (Cambridge)
- Strategically speaking about Gimnazjum exam success (Cambridge)
- Which comes first: the chicken or the egg? Language development of Exam preparation? (Cambridge)
- Writing: back 2 the future (Cambridge)
- Towards the Gimnazjum Grand Finale (Cambridge)
- Teachers dare: unforgettable lessons (Pearson)
- Making grammar alive (Pearson)
- Make Matura Manageable – with the 3 Ms… (Pearson)
- From little things, big things grow… (Pearson)
- 4Ms – the Core of Successful Matura Preparation for Every Student (Pearson)
- 21st Century Teaching for 21st Century Students (Pearson)
- Mądra Cyfryzacja (Pearson)
- Being natural (Pearson)
- New exam, new challenges (Pearson)
- Optimising homework and exam preparation with MyEnglishLab (Pearson)
- From linguistic masala to controlled spontaneity (Pearson)
- Aspects of Culture (Pearson)
- Does blended learning really work? Learning awareness and learning technologies (Pearson)
- Matura & Real Life – a healthy balance (Pearson)
- Developing vocabulary through digital media (Pearson)
- Interactive WhiteBoard – Interactive Classroom (Pearson)
- Motivate to Educate (Pearson)
- Reach for the Sky! (Pearson)
- Teacher Development Interactive: Fundamentals of teaching young learners (Pearson English Language Learning Solutions, NY)
- Using the right. English in use with upper secondary learners (Macmillan education)
- Teaching and exam preparation – a SOUND approach (Macmillan)
- Order, order! The teacher in the world of teenagers (Macmillan)
- Tuning up competent students – the challenge of speaking in high school (Macmillan)
- In search of balance: an interface between the teacher, the student and the coursebook (Macmillan)
- Conjunction junction: text-centred teaching of writing (Macmillan)
- The voice of reason or teaching vocabulary with an exam in mind (Macmillan)
- Matura presentation @ its best (Macmillan)
- Finding one way in a world of alternatives: teaching for life or preparing for the exam? (Macmillan)
- To err is human (Macmillan)
- Mission passable (Macmillan)
- Text nouveau – new reasons for ‘doing’ reading after all these years (Macmillan)
- Making assessment a friend not a foe (Macmillan)
- Where skills and lexis meet (Macmillan)
- Activating the dormant potential: awareness-raising activities (Macmillan)
- Leading the way in digital education (Express Publishing)
- Beef up your lessons with star ideas (Express Publishing)
- Teaching with a Touch of Spice (Express Publishing)
- From confidence to competence – creating the correct environment for skills development at primary level (Express Publishing)
- Teaching for the Test: the effects of competence based methodology on successful test preparation (Express Publishing)
- Maximising Your Students’ Potential (Express Publishing)
- Generating and Maintaining Motivation in the Primary Classroom (Express Publishing)
- Intelligent Teaching. Exploiting Student’s ‘Multiple Intelligences’ for More Effective Teaching (Express Publishing)
- Ciekawe I motywujące uczniów lekcje w kontekście przygotowania do egzaminu gimnazjalnego (Nowa Era)
- Sorytelling B.O. czyli o nauczaniu języków obcych poprzez historie dla małych i dużych (PASE)
- Komunikacja w klasie językowej (PASE)
- Słabszy, zdolny, geniusz, leń czyli jednak się taki urodził, co by wszystkim dogodził (PASE)
- Tworzymy! – czyli o rozwijaniu kreatywności ucznia i nauczyciela (PASE)
- Hokus Pokus! Masz wpływ tu o teraz – czyli o nauczycielskich narzędziach pozytywnej perswazji (PASE)
- W każdym z nas drzemie super lektor – czyli jak rozbudzać własny potencjał i wyzwalać w uczniach to, co najlepsze (PASE)
- Apteczka pierwszej pomocy, czyli jak radzić sobie w niespodziewanych i awaryjnych sytuacjach na zajęciach językowych (PASE)
- Jak cię słyszą tak cię piszą, czyli o nauczaniu wymowy (PASE)
- Lippy and Messy classes for very young learners (PASE)
- Jak w kalejdoskopie – wspieramy młodzież w konstruowaniu kariery (Dolnośląska Szkoła Wyższa w ramach EYP)
- Skuteczne wykorzystanie innowacyjnego systemu optymalizacji nauki słownictwa Insta.Ling
- E-kształcenie w kolegiach – nowe standardy (MEN, CODN Warszawa, KN w Bielsku-Białej)
- Wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego do podnoszenia efektywności nauczania (PCEN)
- Działalność innowacyjna w szkole (PCEN)